dilluns, 26 d’octubre del 2009

Comunicació audiovisual

Aquest dijous, a classe varem veure la conferencia de un catedràtic de la universitat de Guadalajara, Guillermo Orozco. Aquest parlava de la comunicació audiovisual.

La imatge és universal, és a dir, tothom la entén, però aquesta te moltes formes de veure segons la posició de la cámara, els plànols, etc.

Una posició de càmera picada pot fer que dongui una sensació de inferioritat de allò que visualitzem, però per contra la contrapicada dona una sensació de grandesa.

Amb els plànols vindria a ser el mateix, aquest son la imatge, la realitat que volen que vegis. Un plànol més tancat o menys, etc.

Però tothom sap ser audiència?

Igual que ens ensenyen a interpretar un text escrit també hauria de haver una ensenyança envers com ser una bona audiència, és a dir, saber entendre el llenguatge audiovisual.

Però qui ho ha de fer?

Doncs la família i l’escola, acompanyant al nen amb els seus contactes en aquest món.

I no oblidem que la televisió educa, per aquest motiu em de tenir molt en compte el que veuen els mes petits de la casa.

Els anuncies, per exemple, a part de voler-te vendre una marca també t'estan venen una tipologia de família o de estatus…


Després d’aquesta conferència vam visualitzar dos anuncis, dels qual tant sols varem analitzar un, per aquest motiu em disposo a analitzar el segon. El anunci és el de Seat, brother.



Família formada per quatre; pare, mare i dos fills (nen i nena). Tenen un estatus mitja per el tipus de casa que tenen.

Relació paternal amb la nena, ja que és el pare qui l’acompanya a comprar el brother.

Se li dona molta importància a la figura del pare, amb els nens, tocant el violí al brother... això és per que aquest tipus de cotxe familiar el sol comprar el pare.

La música al principi és lenta, quan el brother entra a la casa te un ritme normal. La música torna a lenta quan el brother es queda sol i s’accelera un altre cop quan tornen amb el cotxe.
Tristesa, alegria, tristesa, alegria.

La il•luminació en moment d’alegria és mes potent que en moment de tristesa, quan el brother està sol, la llum és molt tènue.

I finalment, el color del cotxe en el qual el brother no hi cap es gris, sinònim de antic, trist, en canvi el cotxe nou en el qual el brother si que hi cap es vermell, sinònim de nou, alegre.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada