diumenge, 20 de desembre del 2009

La lectura amb veu alta


Aquest exercici fet a classe consistia en preparar un text a casa, per després a classe llegir-lo davant dels companys.

La tasca semblava sencilla, però no ho era tant. Per fer una bona lectura amb veu alta no es suficient amb pronunciar bé i tenir un to de veu adequat, s'ha de anar més enllà, s'ha de captivar al oient. I com es fa això?

Primer de tot, has de comprendre el text, només així sabràs transmetre'l al públic. S'han de mantenir les pauses i els silencis. Variar les entonacions, el ritme, la velocitat l'articulació...

Un altre punt important seria l'actitud del lector en vers la lectura, la mirada al públic. D'aquesta manera no només estaràs llegint sinó que integraràs a cada un dels individus del públic a la lectura.

I finalment, s'ha de intentar no utilitzar crosses. També caldria remarcar que aquestes no s'utilitzen si el text està ben treballat prèviament.

La lectura que vaig fer jo en veu alta es titula: "Les encantades del castell d'Hostoles". És una llegenda arrelada a la comarca gironina i més concretament a la garrotxa. Personalment, tot i que és poden millorar mols aspectes de la meva lectura en veu altra, considero que vaig aconseguir captivar als receptors (els meus companys), i això és un bon començament.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada